Fandom

Zuluhed

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Zuluhed.jpg

Zuluhed Whacked var en av de få gjenværende ork shamanene i Horden i Azeroth, men, på grunn av blodet til Mannoroth, fulgte han ikke sin sjebne, og praktiserer fortsatt de mørke magiene til Gul'dan og Shadow Council i Dragonmaw Fortress

Biografi Rediger

Første og Andre Krig Rediger

Zuluhed var tydeligvis den siste, og eneste shamanen i Horden. Han var evig lojal til Blackhand under hans regjering som Warchief, og ønsket å fortsette slik etter hans død, så han ga lojaliteten til Dragonmaw Klanen til Rend og Maim, sønnene til Blackhand: en allianse antatt brutt da Rend ga Black Tooth Grin klanen til Nefarian's Sorte Dragonflight, den mest fryktede fienden til Dragonmaw.

På ukjent vis, fikk Zuluhed tak i Demon Soul. Ved bruk av shamanistiske ritualer få hadde brukt siden Horden hadde blitt dannet, og warlock magien til Nekros, og hjelp fra Rend og Maim, klarte de å fange Dragedronningen, Alexstrasza, gjennom dens krefter. Han ga Demon Soul til Nekros Skullcrusher, en av få Warlocker som hadde overlevd Doomhammer’s utrenskninger. I mellomtiden ga Alexstrasza, truet med døden til hennes barn, ufrivillig Horden en uendelig forsyning med hennes dødelige avkom.

Da krigen gikk dårlig, samlet alle Dragonmaw seg på Grim Batol, for å sørge for at intet menneske la hånd på deres Dragedronning. Men da Deathwing, Alextrasza’s forhatte fiende, gjorde et forsøk på å drepe henne, friga han indirekte Dragedronningen.

Det var da at menneskelige styrker tvang restene av Zuluhed's klan inn i fangeleirer.

Paradoks Rediger

Men Zuluhed selv var ikke til stedet da Alexstrasza angrep. Dette leder til et paradoks: på tidspunktet til angrepet på Grim Batol av dragene, var Dark Portal stengt. Derfor kunne Zuluhed umulig ha klart å dra dit etter angrepet. Men siden Nekros var den som styrte, er det mulig at Zuluhed dro til Draenor før Dark Portal stengte og etterlot Nekros siden hans kontroll over Demon Soul trengtes i krigen mot Alliansen, men ikke Zuluhed's tilstedeværelse. Derfor, hvis vi antar at Zuluhed hadde etterlat Nekros i kontroll over Dragonmaw på Azeroth før slutten av Andre Krig mens han dro til Draenor for å organisere drake-rytterne der, er paradokset borte.

Illidan Rediger

Zuluhed's warlock og necrolyte magi (som ble tappet fra Demon Soul) ville ha stoppet etter ødeleggelsen av Demon Soul, og shaman åndene ville ikke ha svart ham. På grunn av den hjelpeløse, desperate stillingen han da befant seg i, var det lett for Illidan å ta kontroll over ham: gjenopprettelsen av hans Warlock magi (og kanskje styrkingen av Dragonmaw i Outland som sett på deres røde farge) i bytte mot drage-temmingen som Dragonmaw Klanen spesialiserte seg i. Illidan ønsket å bruke Netherwing drakene i Outland og ved å gjøre avtale med Zuluhed, fikk han ikke bare kontroll over Netherwing, men også allianse med elite Dragonmaw Klanen også.

The Burning Crusade Rediger

Zuluhed holder til i Dragonmaw Fortress, øst for Netherwing Fields i Shadowmoon Valley, og er involvert i Netherwing oppdrags serien.

Se Netherwing for Zuluhed's involvering i skaffelsen av en Nether drake, og Quest:Zuluhed the Whacked for detaljer om oppdraget der man dreper ham.

Tilfeldig wiki