Fandom

Zul'Jin

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Zul'jin er Amani-skogtrollenes krigsherre, og har vært høvding over Amanistammen siden før Den annen krig. I tiden rundt Den annen krig var Amanistammen en del av Horden. Etter å ha vært fanget av Alliancen, dro Zul'jin i eksil etter Krigen for å bygge opp sin armé. Da hans erkefiender blodalvene ble medlemmer av Horden, vovet han en rask død over alle som ønsker å trosse ham.

Historie Rediger

Et farligskog troll fra Amanistammen, Zul'jins evner som kriger og leder gjorde at han klarte det ingen andre troll hadde gjort siden Trollkrigen: forene Zul'Amans stammer under en leder. Han ble upopulær på grunn av hans vågale plyndringstokter i utkanten av Quel'Thalas, på den tiden hvor trollene hadde blitt fulstendig slått av høyalvene. Noen sier at han planla og forene alle troll, men hans planer ble raskt stoppet av hendelsene rundt Den annen krig.

Den annen krig Rediger

I tiden rundt Den annen krig, kom den orkiske krigshøvdingen Orgrim Doomhammer og spurte skogtrollene om de ville slutte seg til Horden. Zul'jin avslo inntil videre, men etter at Quel'Thalas allierte seg med de mennekelige nasjonene, han forsto at med en gang Alliancen var ferdig med orkene, ville de gå på Trollene. Hans følgende fangenskap hos menneskene og og redning av Horden førte til at han og skogtrollene tilsluttet seg orkenes styrker.

Tilfeldig wiki