Fandom

Troll

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Et vanlig troll er ca. 2,10 meter høyt og veier omlag 100 kilo, med untak av Drakkari- og Zandalaristammene, som er litt støre. Det er mange raser av troll, se underarter av troll.

Troll er store, slanke, og muskuløse. De har både alviske og orkiske trekk med sine store tenner og lange ører. Deres lange armer, sterke bein og raske reflekser er perfekt laget for jakt. Akkurat som Tauren, har troll to fingrer og en tommel, og de har bare to tær på hver fot. Som Tauren bruker de heller ikke noen form for sko, bortsett fra at Tauren ikke kan det på grunn av at de har hover, mens det ser ut som om troll bare er mer komfortabel når de er barfot.

Troll som er med i Horden, er medlemmer av Svartspyd stammen, som bla jaget vekk fra den frodige jungelen (kjent som Stranglethorn vales) av de andre troll stammene. De ble funnet på en liten øy mellom kontinentene av Thrall og orkene når de var på vei mot Kalimdor, hvor de sloss mot Murlocs som var kontrollert av en sjøheks og hadde fagnet lederen deres. selv om orkene hjalp trollene I kampen mot murlocene, døde lederen. Han ble etterfulgt av sønnen. I dag er trollandsbyen, Sen'jin village i Durotar oppkalt etter troll lederen Sen'jin.

Tilfeldig wiki