Fandom

Rogue (tallent-sett)

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Rogue Talent-sett Rediger

Selv om roguer sine egenskaper kun handler om å drepe (og svimeslå/overvelde) fiender, har de en stor variasjon av talenter som varierer spille-måten din.

Aller først kan man si at man må jo nå maks nivå for roguen sin først, og da lurer man gjerne på hvilke talenter man skal sette på. For "leveling" vil jeg si at det beste våpenet (hvis man er alene i allefall) er sverd (sword), man bruker gjerne et tregt et i hoved-hånda (Main-hand) som gjør mest mulig skade, da er det ikke så nøye med skade-i-sekundet (damage per second (dps)) men heller hva maks mulig skaden på sverdet er. Man burde gjerne ha et kjapt sverd i den andre hånda som passer til å sette på gifter på fienden og senere for et talent som gir enrergi til deg for 20% av slaga du tar med den. Det går også an å "levle" med kniver (dagger), men dette passer bedre i grupper og passer lite til å spille alene i motsetning til sverd.

Hvis du velger å "levle" med sverd, er dette et ganske passe tallent-sett:

Fra nivå (level) 10 til 39 burde du følge dette. Begynner med 2 points i imp sinister strike - 5 points i malice - 3 points i lightning reflexes - 5 points i precision - 2 points i murder - 3 points i ruthlessness - 1 point i relentless strikes og deretter bare følge talent builden som du vil ha det.

Når du har kommet til "level" 40 passer det best å "respecce" (glemme de gamle talentene du har valgt, for å kunne sette på nye). Dette kan du gjøre hos den nærmeste klasse-treneren. slik Fra lvl 39 til 70 skal talent treet ditt være slik. Dette er en build for levlings fasen, ikke noe du skal bruke når du har oppnådd level 70

"Level" 70 Rediger

Når man har nådd "level" 70 er det en del stier man kan følge.

"Raid"/"Instance" Rediger

Combat(kamp) sverd/neve-våpen/septer(mace) Hvis man ønsker å "raide" og å gjøre mye skade mot monstre ("mobs") i "instances" er dette et bra talent-sett: Combat(kamp) sverd

Dette talent-settet krever et ganske tregt sverd i hoved-hånda og et veldig kjapt sverd i den andre hånda får å gjøre mest mulig skade. Man kan gjerne bytte ut "Sword specialzation" med "Fist specialization" eller "Mace specialization", men man bør selvsagt velge "specialization" som passer til typen våpen du har i main hand. Har du sverd i hoved-hånden (main hand), så velger du "Sword specialzation". I lengere kamper er det viktig at man bruker ferdigheten "Slice and Dice" og holder den tilstede hele tiden, dette er fordi roguer tar mest liv med den vanlige "hvite-skaden" enn andre klasser, og "Slice and Dice" øker hastigheten på disse slagene.

Dette er så og si den eneste gode talent-settet for når man skal raide. Man kan også være combat "specc" med kniver (daggers), men da må man selvsagt ha en annen type "specc"

slik

Spiller mot spiller Rediger

En stor del av World of Warcraft er PvP (Player versus Player = spiller mot spiller) og da burde man også ha en del talenter til fordel for det.

Det finnes 3 forskjellige talent "speccs" som passer til en rogue for når man skal spille PvP

Du kan enten bruke kniver (daggers) eller sverd/scepter(klubbe)/neve-våpen (Sword, Mace, Fist)

For en talent specc med kniver, har du 2 valg muligheter. Bruke Backstab eller Mutilate. Mutilate får du gjennom å specce 41 poeng i assasination treet, Backstab er en skill alle rogues får.

Man har 3 forskjellige Mutilate speccs. Den ene baserer seg mye på å ha gifter på target og holde de der.

Gift specc

Den andre for mutilate er at man har 20 poeng i combat treet, slik at man får mindre "cooldown" på sprint og evasion, samt at man gjør mer skade fra "hvite angrep" (Vanlige slag som ikke bruker energy). Man speccer også for improved slice & dice, slik at den holder seg lettere oppe.

Mutilate specc med combat talents

Den siste er med talents i subtlety treet, for å få ha bedre stealth mot andre rogues og druids. Man får også kortere cooldown på blind og vanish, men denne speccen er mindre skade enn de 2 andre.

Mutilate med subtlety talents

Det er også en annen type specc man kan bruke kniver med, men den speccen er veldig veldig avhengig av din "crit rating", for at visst denne speccen skal være effektiv, så må man critte nesten hele tiden. Denne speccen handler veldig mye om "burst" (Gjøre mye skade på veldig liten tid).

Kniv specc

Dette var altså forskjellige speccs du kan bruke visst du ønsker å spille med kniver (daggers)

Dersom du vil bruke sverd etc, så er det et par forskjellige speccs du kan bruke til det også.

Den mest populære inneholder som regel Hemorrhage og Shadowstep

Hemo-specc

4 poeng i vile poison eller improved poison er forskjellig fra person til person

Tilfeldig wiki