Fandom

Rhonin

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Rhonin.jpg

Rhonin

Rhonin er den nåværende lederen av Kirin Tor. Han var en viktig person på slutten av den andre krigen, da han var med på å frigjøre Dragedronningen Alexstrasza fra hennes fangenskap. Nå som krigen intensiverer i Northrend, har han steget fram og leder nå Kirin Tor fra det Lilla Citadellet i Dalaran.

Biografi Rediger

Rhonin var en gang en lovende trollmann av Kirin Tor, inntil et katastrofalt oppdrag som involverte uvøren bruk av magi kostet hans kamerater livet. Han ble utstøtt en periode før han ble kastet inn i et farlig oppdrag i Khaz Modan. Han ble hjulpet i dette oppdraget av høyalven Vereesa Windrunner, krigerdvergen Falstad Dragonreaver og dragetrolmannen Krasus. Han ble også bistått av den onde dragen Deathwing, men hans egentlige plan var å stjele noen av Alexstraszas egg for å fylle opp sin egen døende drageslekt. Med en juvel lagd av Deathwings skall var Rhonin i stand til å ødelegge Demonsjelen og slippe fri Alexstrasza. Under dette oppdraget ble Rhonin og Vereesa forelsket, og ble senere gift. Sammen med Vereesa og Krasus var Rhonin blant de få kjente overlevende fra den ondskapen som ødela Lordaeron, Dalaran og Quel'Thalas. De fleste av Rhonins familie, inkludert hans far, ble drept da hjembyen Andorhal falt.

Mens han og Vereesa forberedte seg til fødselen av tvillingene deres, ble han igjen innkalt av Krasus for å få hjelp. Krasus hadde oppdaget en rift i tiden, som sugde begge to, sammen med Orce-veteranen Broxigar 10.000 år tilbake i tid til den Brennende Legionens første invasjon av Azeroth. Der møtte de legendariske vesener som Cenarius, Malorne, Aviana og ble venner med helter som Illidan og Malfurion Stormrage, Tyrande Whisperwind, Jarod og Maiev Shadowsong og Shandris Feathermoon. Rhonin ble faktisk Illidans mentor, i et forsøk på å lære han å kontrollere sin uvørene makt, men til tross for Illidans beundring besto mye av Rhonins arbeid i å rydde opp etter Illidans feil. Når Illidan deserterte, overtok Rhonin kommandoen over Månegarden. Som en belønning for Rhonins mot, tillot Nozdormu Rhonin å gå tilbake til Vereesa i det øyeblikket fødselen startet for å sikre at han ikke ville gå glipp av et øyeblikk av tvillingenes liv. Nozdormu tilbød også barna vennskapet til Bronsedrageslekten.

Likfyrstens Vrede Rediger

Rhonin WoW.jpg

Rhonin i Dalaran

Rhonin er for tiden i Dalaran som lederen av Kirin Tor. Han vil kjempe mot den blå drageslekten og dens leder Malygos, som er fast bestemt på å drepe alle dødelige magi-brukere.

Tilfeldig wiki