Fandom

Ogre

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

OgreApperance.jpg

Ogrer er store, brutale humanoider originalt fra Draenor. Mange ble slavegjort av Gronn. Flere frie klanenr kom gjennom Dark Portal før Første Krig. Disse ogrenes hat til orker ligger bare bak deres hat til mennesker. De foretrekker land uten orker og blir sjelden sett utenfor leirene til andre raser.

Andre ogre klaner var alliert med Horden og noen ble slaver til Horden, heller enn Gronn. Disse slavene ble ofte brukt i eksperimenter. Disse inkluderte de to-hodede monstrene Gul'dan skapte og ble brakt gjennom portalen for å hindre unødvendige kamper mellom de orkiske klanene. Men eventuelt ble de klanene fri og gikk sin egen vei. Senere ble Stonemaul Klanen med Nye Horde under ledelse av en Mok'Nathal, Rexxar.

Ogre kultur dreier seg mye om krigføring, vold, og visning av styrke. Eliminering av motstandere er en vanlig (faktisk eneste) måte å stige i ogrenes rekker. Ogrene respekerer de som kan slå dem i styrke eller kamp, en respekt høyere enn noen annen, inkludert hat mot andre raser, og spesielt orker og mennesker. Det er uvanlige, men kjente tilfeller av ogrer som bøyer seg for Horden når de beseires (som Gordok og Stonemaul stammene) og mye, mye sjeldnere, Alliansen.

Utseende Rediger

Det er store variasjoner i ogre rasen. Ogrer er mellom 6 og 7 fot som fullvoksne, men fortsetter å vokse litt etter det, mens de også fortsetter å legge på seg vekt. En voksen ogre er vanligvis mellom 8 og 25 fot. De kan se late og fete ut, men de er egentlig utrolig sterke. Hudfargen kan gå fra deler av fersker til rød, til mørk blå og aske sort. De har ofte horn i pannen og et eller to øyne.

To-hodede Ogrer Rediger

Noen ogrer har to hoder. Uheldigvis er de ikke bedre enn de med et, hodene kommer sjelden overens, og to-hodede ogrer er like dumme som deres et-hodede brødre.

Tilfeldig wiki