Fandom

Naxxramas

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Denne artikkelen er om 10- og 25 manns versjonen av denne instancen

Naxxramas er en av de første instancene i Wrath of the Lich King og finnes i både 10 og 25 manns versjoner. Dette er festningen til Kel'Thuzad og huser mange av the scourge's ondeste offiserer. Den befinner seg i dag i Dragonblight.

Før The Burning Crusade var Naxxramas regnet som den vanskligste raid instansen i spillet, og krevde 40 godt utstyrte spillere for å ta.

HistorieRediger

Naxxramas var en urgammel Neurubian ziggurat og ble heist opp av jorden av The Lich King for å tjenestegjøre som Kel'Thuzad's operasjonsbase mens the Plague spredte seg gjennom Lordaeron.

Road to DamnationRediger

Blizzard har laget en egen backinghistorie for Naxxramas: [1]

Senere HistorieRediger

Etter nederlaget i Eastern Plaguelands ble Naxxramas relokalisert til Carrion Fields i Dragonblight hvor det beleirer Wintergarde Keep.

RaidoppsettRediger

For 10-manns versjonen trenger man som regel 2 tanks, 3 healers og 5 DPS i for det meste blått gear. Det er anbefalt å ha minst 20k HP og 20k armor, og å være defense capped. Man trenger for det meste ikke frost resistans gear for Sapphiron men kan hjelpe en god del.

For 25-manns versjonen har liknende krav til gear og man kan lett fullføre med level 70 high-end epics. Man trenger som regel 3-4 tanks, 6-7 healers og 14-16 DPS.

Tilfeldig wiki