Fandom

Nagrand

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Nagrand.jpg

Nagrand

Nagrand er en gresskledd slette, sør-vest i Outland. Den ligger sør for Zangarmarsh og vest for Terokkar Forest.

HistorieRediger

Kart Nagrand.jpg

Kart over Nagrand

Nagrand, orkisk for «Vindenes Land», var tidligere Frostwolf-klanens hjem og orkenes møtested. Klanene møttes ved det hellige fjellet, Oshu'gun, og takket åndene.

I løpet av krigen mot draeneiene dro profeten Velen og en gruppe med prester til Oshu'gun, hvor de ble tatt til fange av Durotan fra Frostwolf-klanen, men senere sluppet fri. Når elementene forlot det orkiske folket var det her Gul'dan introduserte dem til warlock-magi. I dag bor Mag'har-orkene og Kurenai-draeneiene her.

Nagrand var et av de første stedene som begynte å vise tegn til korrupsjon når ond magi ble sluppet løs i Outland. Til tross for dette unnslapp Nagrand store deler av korrupsjonen som kan bli sett i resten av Outland, og ble derfor kjent som Mag'har, som betyr "ukorrupt".

GeografiRediger

Oshu'gun.jpg

Oshu'gun

Store deler av Nagrand er dekket av grønne og gule sletter. Det er også en del vann her, hovedsaklig innsjøene midt i og nord-øst i Nagrand. Himmelen er rosa.

Det blir sagt at Nagrand var dekket av snø på vinterstid, men det er uklart om Outland fortsatt har vanlige årstider

HalaaRediger

Omtrent midt i Nagrand finner man byen Halaa. Halaa kan bli overtatt av både allianse og horde, og gruppen som kontrollerer byen får en buff som gir +5% skade til alle i sonen, og i tillegg tilgang til NPCene i Halaa. For å overta Halaa må man først drepe alle 15 vaktene, og deretter beskytte flagget i midten av byen.

Oshu'gunRediger

Sør-vest i Nagrand er Oshu'gun, sannsynligvis en av universets største diamanter. Oshu'gun er i realiteten et naaru-fartøy, brukt av naaruen K'ure. Fartøyet krasjlandet tusenvis av år siden, og skadet K'ure. Etter dette ble fartøyet ubrukelig, fordi det er bundet til naaruen. Oshu'gun ble et hellig sted for orkene, som dro hit for å kommunisere med åndene.

AllianseRediger

Aliance.gifTelaar er allianse-byen i Nagrand, og Kurenai-draeneiene holder til her. Den har de vanlige fasilitetene, og i tillegg en NPC man kan kjøpe ting fra dersom man har god anseelse blant Kurenai-faksjonen.

HordeRediger

Horde-logo.gifGaradar er horde-byen i nagrand, og Mag'har-orkene holder til her. Den har de samme fasilitetene som Telaar.

Elementenes TroneRediger

Elementenes Trone er et nøytralt område nord-øst i Nagrand, hvor man kan godta diverse oppdrag. Man burde være forsiktig med å angripe andre spiller. Gjør du det vil elementene her angripe deg, og de er kjent for å gjøre over 500,000 skade på et angrep.

Elementenes PlatåRediger

Elementenes Platå ligger nord for Elementenes Trone, og kan bare nås med et flyvende ridedyr. Her finner du diverse elementer, og dette er et populært sted dersom man trenger penger.

FienderRediger

I Nagrand er det diverse dyr, hovedsaklig Elleks (elefantlignende skapninger), Clefthoofs (kodo-lignende skapninger), Talbuks (antilopelignende skapninger) og Windrocs (ugle-lignende skapninger). I tillegg er Nagrand tilholdsstedet for diverse ogre-klaner, og Elementenes Platå er hjem til diverse elementer.

Tilfeldig wiki