Fandom

Moonkin form

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Moonkin Form er en druide-form, og talentet som gjør den tilgjengelig.

EffekterRediger

I moonkin-form har man følgende fordeler og begrensninger:

  • En aura som gir gruppen og druiden 5% ekstra sjanse for kritiske treff med magi
  • 400% bonus-armor (samme bonus som i bjørneform)
  • 150% av nivå som bonus-AP (105 AP på nivå 70)
  • Sjanse for å få tilbake mana tilsvarende 30% av AP når man treffer med et nærkampvåpen
  • Nærkampsangrep gjøres med våpenet, i motsetning til katte- og bjørneform
  • Man kan kun bruke angrepsmagi, barkskin og remove curse
  • Man kan drikke alle former for potions og elixirs

Effekten som returnerer ekstra mana heter Grace of Elune, og er normalisert til å skje ca. 15 ganger i minuttet uavhengig av hastigheten på våpenet man bruker. Det er en stor fordel å ha med seg et våpen med ekstra AP for druider, så man kan skifte til det når man trenger mana.

RollerRediger

PvE DPSRediger

En moonkin er en druide spesialisert på å gjøre skade fra trygg avstand, og det er også en av de vanligste rollene de har. Kombinasjonen av anstendig skade, nyttig aura, gjenoppliving i kamp, og muligheten til å heale om det plutselig skulle bli nødvendig, gjør moonkins til nyttige og fleksible medlemmer i grupper av alle størrelser. De har dog den ulempen at de mangler noen god form for kontroll over fiender; det kan være upraktisk i grupper på 5.

PvPRediger

Kombinasjonen av skade, healing og armor kan gjøre en moonkin svært effektiv i PvP.

TankRediger

Det er mulig å bruke en moonkin som tank for en del fiender. En kombinasjon av PvP-utstyr og ting beregnet på bjørner kan gi nok armor og stamina til å overleve mye, og PvP-utstyret gir også nok resilience til at bosser ikke kan gjøre kritiske treff. Det er dog verdt å legge merke til at det ikke er mulig å unnvike (dodge) treff mens man kaster magi, og at selv om man får den samme armor-bonusen som en bjørn mangler moonkin-formen staminabonusen.

Moonkins har tanket opp til og med Gruul, men en vanligere bruk er som ekstra-tanks i raid på fiender som er lettere å overleve.

HistorieRediger

Moonkin er også en type vesen som finnes på begge kontinentene av Azeroth. I Kalimdor er de elsket av nattalvene, som regner dem som representanter for månegudinnen Elune.

Tilfeldig wiki