Fandom

Loch modan

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Loch Modan er en stor region øst for Dun Morogh, beliggende i østre Khaz Modan. Det er kjent for sitt tempererte klima, den forlatte arkeologiske utgravningen og den store innsjøen som har gitt området dets navn. Fjellrekken Khaz Mountains reiser seg om området på alle kanter, og den spredte skogen i området består hovedsaklig av furu og bjørk. Innsjøen holdes på plass av demningen Stonewrought Dam, et arkitekturalt vidunder uten like på Azeroth. Demningen kontrollerer vanntilførselen til Wetlands i landene nedenfor.

Loch Modan er rikelig befolket av troggene, som ble oppdaget i underjordiske huler ved utgravningsområdet. Siden har de bosatt seg i de nærliggende fjellsidene, og har bygd enkle leirer og huler som de angriper tilfeldig forbipasserende fra. Andre farer inkluderer farlige villdyr, aggressive kobolder, og de mektige ogrene fra Mo'grosh Stronghold.

Historie Rediger

Til tross for sitt rolige utseende, har Loch Modan opplevd sin del av konflikter og blodsutgytelse. Under Second War, overtok Hordes orcer Loch Modan og stod imot armeene fra Alliance. Dvergene fra Ironforge vant tilslutt, og gjorde krav på området i krigens etterår. Knuste katabulter og ballistaer kan fremdeles ses i områder, til med på innsjøens bunn. Et stille bevis på områdets blodige historie.

Geografi Rediger

Det er ingen "instances" eller "battlegrounds" i Loch Modan. Men eliteområdet Dungeon Mo'grosh Stronghold kan oppleves her.

Siden Alliance ikke har landingsplass i Badlands, må de fly til Thelsamar i Loch Modan og ri derfra for å komme til Uldaman. Lowbies lurer ofte på hvorfor det er så mange mellom-level figurer i et lav-level område.

Kart og underområder Rediger

800px-WorldMap-LochModan.jpg

Kart over Loch Modan

Algaz StationDun AlgazThe Farstrider LodgeGrizzlepaw Ridge
Ironband's Excavation SiteThe LochMo'grosh StrongholdNorth Gate Pass
Silver Stream MineSouth Gate PassStonesplinter ValleyStonewrought Dam
Stoutlager InnThelsamarValley of Kings

Reisepunkt Rediger

Aliance.gif Landingsplasser fra Thelsamar

Tilgrensende regioner Rediger

Sone Faction Passende Level Retning Adgangssoner Adgangsmetode
Dun Morogh Aliance.gif 1-12 Vest North Gate Pass/South Gate Pass Til fots eller via flightpath fra Thelsamar til Ironforge
Wetlands Aliance.gif Horde-logo.gif 20-30 Nord Dun Algaz Til fots eller via flightpath fra Thelsamar til Menethil Harbor
Badlands Aliance.gif Horde-logo.gif 35-45 Sør N/A Kun til fots
Searing Gorge Aliance.gif Horde-logo.gif 40-50 Sørvest Valley of Kings Til fots gjennom Stonewraught Pass

Spesielle figurer Rediger

Loch Modan er hjem for flere anerkjente dverger. I Valley of Kings, sender Captain Rugelfuss lovende unge dverger ut for å utrydde troggene som herjer området. Ved Stonewrought Dam, søker Chief Engineer Hinderweir VII hjelp for å fri Loch Modan fra de fæle Dark Iron dvergene. Og ved utgravningen sin, rekrutterer den uheldige Prospector Ironband mer erfarne eventyrere for å undersøke ruinene av Uldaman.

Quests Rediger

Loch Modan er den planlagte regionen for level 10-20 dwarves og gnomer fra den tilgrensende regionen Dun Morogh. Imidlertid er det lett for ferskehumanså ta Deeprun Tram for å queste her istedet for Westfall. Ferske draenei og night elves vil finne det mye vanskligere å nå hit.

RessurserRediger

VilldyrRediger

FienderRediger

Tilfeldig wiki