Fandom

Lichkongen

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Lichkongen Rediger

Lichkongen er den tidligere orc-shamanen Ner'zhul, ledershamanen av de tidligere orc-stammene i Outland. Han ble lurt av Kil'jaeden til å tro at Draeneiene var onde, i den tidligere hjemverdenen deres Outland, mens Draeneiene ikke egentlig var det. Etter at Ner'zhul mistet troen på at Kil'jaeden var der for å hjelpe dem, overtok Gul'dan, Ner'zhuls lærling, som leder, og selv om Gul'dan visste hva Kil'jaeden ville, og at Draeneiene egentlig var snille, så fortsatte han. De nye shamanene ble til warlocks.

Ner'zhuls sjel ble lagt inn i The Frozen Throne i Northrend, der han ventet med å utløse Svøpen, der de skulle fjerne all motstand for at Den Brennende Legionen skulle få fritt fram for å ta over Azeroth og utrydde alt liv. Sargeras, en tidligere av Titanene som har blitt ond, har det for seg at Titanene skapte verden feil, og derfor skal han utrydde alt liv for å skape en ny verden. Men Den Brennende Legionen hadde feilet i å ta over Azeroth 10.000 år før Svøpen ble til, på grunn av dette kom Svøpen og Lichkongen.

Lichkongen er nå ett med Arthas Menethil, som tidligere var Lichkongens første Death Knight. De ble til én da Arthas kom til The Icecrown Glacier for å redde han fra å bli ødelagt av Illidan, som var sendt av Kil'jaeden (Lichkongens skaper).

Lichkongen i WoW kommer sannsynlig vis til å bli siste boss i den nye utvidelsen som kommer 13. november 2008. Hvordan selve raidet kommer til å bli er foreløpig ukjent, ettersom den ikke er utgitt i Betaen. Lichkonens sverd heter Frostmourne. Dette sverdet ble tatt av Arthas da han prøvde å stoppen Svøpen i en håpløs kamp fra å ta over hjemlandet og byen hans Lordaeron, Arthas Menethil var Sønnen til Kong Terenas, og ledet kampen mot svøpen. Frostmourne ble tatt ut av Lichkongens fengsel The Frozen Throne, for at Arthas skulle høre legenden om det sverdet og komme for å hente det for a beskytte seg og sitt folk. Etter at han tok sverdet, kunne Lichkongen snakke til ham gjennom det, og dermed falt han under Lichkongens makt. Etter at han hadde drept Mal'ganis, som ledet Svøpen mot menneskene, dro han tilbake til Lordaeron, der han ble motatt som en helt og vist in til faren sin, kongen, derretter drepte han, han og ble den første Dødsridderen.

Tilfeldig wiki