Fandom

Grom Hellscream

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Hellscream-warcraftiii-cinematic.jpg

Grom Hellscream

Grommash (Grom) Hellscream var høvding over Warsong Clan, og beste venn og hovedrådgiver til Warchief Thrall. Men han var en av dem som frivillig hadde drukket Blood of Mannoroth, som slik bandt Horden til den Brennende Legion - og han ville til slutt betale den ultimate prisen for å befri seg selv fra forbannelsen.

Grunnleggene informasjon Rediger

"Grommash" betyr "Kjempes Hjerte" på orkisk. Grom, en mektig blademaster, var den beste vennen og rådgiveren til Thrall, så mye at Thrall anså ham en bror. De skulle eventuellt slåss mot det demoniske vesenet som bandt den orkiske rase til slaveri: Mannoroth. De to orkene vant, men til en forferdelig pris; Grom's liv. Han ligger begravd i Ashenvale, i område kjent som Demon Fall Canyon, som er ved stedet hvor han og Thrall drepte Mannoroth. I hans minne er Grommash Hold, i Orgrimmar. Rett utenfor er Mannoroth's rustning, komplett med øksehull. Øksen hans, Gorehowl, er nå i hendene til Prins Malchezaar av Karazhan.

Biografi Rediger

Hellscream2.jpg

Grom slik han ble tegnet av Metzen

Grom Hellscream var en av de legendariske orkiske høvdinger. I tiden før åpningen Dark Portal, ble Grom Hellscream den ubestridte lederen av Warsong klanen, markert av hans slanke kroppsbygning og svart-tatoverte underkjeve. Mistenksomhet svirret rundt den forrige høvdingens bortgang ga muligheten for at Grom tok posisjonen, heller enn å arve den som Durotan. Selv om han var sta, var han den første til å godta tanken på krig da Ner'zhul advarte de andre de andre klanene om den "nye gamle fienden", Draenei. Selv om klanen hanble spart tapet under Andre Krig, ble han effektivt brukt av Ner'zhul i kjølvannet av krigen. Styrkene hans kombinert med Bleeding Hollow klanen ledet av Kilrogg Deadeye ble brukt i strategiske slå-til-og-løp herjinger for å skaffe noen av Azeroth's mektigste magiske relikvier.

Tilfeldig wiki