Fandom

Frostwolf Clan

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Icon-information-48x48.png
Icon-information-48x48.png

Artikkelen "Frostwolf Clan" oppfyller ikke Wowwiki Norges standard for god norsk og bør derfor revideres.

Hvis det er noe du lurer på, sjekk Retningslinje:Norsk.

Frostwolf Klan håper på å ta tilbake Alterac Dalen fra de relikviesøkende Stormpike Garden dvergene.

Lore Rediger

Nåværende Leder: Drek'Thar

Klan Farger: Blå og hvit

En klan av Orker som tidligere levde på verdenen Draenor, ledet av deres høvding, Durotan. Når orkenes høvdinger drakk blodet til Mannoroth, var Durotan den eneste til å takke nei. Hans utsagn om at den mørke pakten ville ødelegge livene til de edle orkee førte til slutt Frostwolfene i eksil til Black Morass gjennom Dark Portal.

Etter en stund prøvde Durotan å returnere fra eksil for å advare Orgrim Doomhammer om Gul'dan's pakt med demoner. Gul'dan sendte snikmordere for å ta kort prosess av Durotan, og de etterlot Durotans sønn, Thrall, til å bli tatt som slave av Aedelas Blackmoore.

Alterac Dalen Rediger

Sammen med Drek'Thar, levde Frostwolf Klanen i Alterac Fjellene og praktiserte sjamanisme, og hadde Frost Wolves som deres reisefeller.

Etter å ha rømt fra de menneskelige fangevokterne som hadde oppdratt ham, satte Thrall ut for å finne Frostwolfene. Han hadde fått vite om sin fars bortgang og om hans sanne plass blandt de eksilte som deres Warchief.

Siden da har den dvergiske ekspedisjonen Stormpike Garden ledet av Vanndar Stormpike startet en ekspedisjon inn i Frostwolfenes for å lete etter relikvier og drive gruvedrift, en fornærmelse mot orkene og deres hellige steder i Alterac. Dette provosrte fram massakren av den første ekspedisjonen og kampen om Alterac Dalen. Fet tekst

Tilfeldig wiki