Fandom

Første Krig

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Den første krig mellom orker og mennesker ble kjempet etter ankomsten til de orkiske klanene fra Draenor til Azeroth. Det menneskelige Kongedømmet Azeroth ble ødelagt, og dets innbyggere ble tvunget til å flykte til Lordaeron og de områder som fortsatt var under menneskelig kontrol.

HendelserRediger

  • De tidligste kampene går dårlig for Horden. Den forventer en rask seier over en svak fiende, og stormer frem og angriper fortet Stormwind Keep, bare for å påføres et tap av enorme proposjoner. Få orker overlever kampen.
  • Gul'dan bruker svart magi på Svart Morass for å tåklegge det. Tåken sikrer tilbaketrekkelse til de siste orkene og hindrer de menneskelige styrkene i å følge etter.
  • Horden blir ydmyket av dens overraskende retrett, og klanene går inn i anarki. Kaos oppstår, med flere sider som skylder på hverandre for Hordens tap.
  • Gul’dan manipulerer en nådeløs diktator til tronen som krigshøvding. Kjent som Blackhand Ødeleggeren, samler den nye krigshøvdingen klanene igjen, og forbereder et nytt angrep på Azeroth. Horden begynner angrep på de ytterste menneskelige bosettningene nær Svart Morass.
  • Medivh sender Gul’dan et nytt visjon, og frister ham med bilder av Tomb of Sargeras og makten den inneholder.
  • Durotan, høvding over Frostulv-klanen, blir slaktet av rivaliserende orker. Snikmorderne etterlater Durotan’s nyfødte sønn for å dø, men den unge orken blir raskt funnet og reddet en gruppe mennesker ledet av Aedelas Blackmoore. Spedbarnet ble tatt som slave og gitt navnet Thrall.
  • Lord Anduin Lothar innser Medivhs forræderi. Han leder en liten bande krigere til Medivh’s tårn og konfronterer trollmannen. Lothar dreper Medivh’s kropp og ånden til Sargeras. Medivh’s ånd unslipper likevel.
  • Blackhand Ødeleggeren blir forrådt og drept av Orgrim Doomhammer, en general og nær venn. Doomhammer erstatter Blackhand som Warchief over Horden.
  • Spioner lojale til Orgrim Doomhammer fanger og torturerer Garona. I stor smerte avslører hun eksistensen til Shadow Council og leder dem til Gul’dan's warlock'er nær ruinene av Stormwind Keep.
  • Doomhammer sender sine elite ulveryttere til ruinene. De slakter eller henretter de fleste av Gul'dan’s warlock'er og sprer restene av Shadow Council. Gul’dan Ber om nåde og underkaster seg. Doomhammer benåder ham.
  • Lord Anduin Lothar erklærer at Kongedømmet Azeroth er tapt. Han samler de overlevende og flykter over Det store havet, og havner til slutt langs kysten til Lordaeron.

Tilfeldig wiki