Fandom

Den brennende legion

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

The Legionnares.jpg

Den Brennende Legion

Den brennende legion er en massiv hær av demoner, infernaler, og korrupte raser som ønsker å ødelegge alle spor av orden i Universet. De har to ganger invadert Azeroth, og ble bare slått på en forferdelig pris. Mye av Azeroth's historie, inkludert Første og Andre Krig, var takket være Legionens innflytelse. Det må også merkes at Azeroth er den eneste planeten de har feilet i å erobre.

Legionens oppdrag er, i teorien, å ugjøre Titanenes verk og få tilbake den originale, kaotiske og desorienterte tilstanden. I praktisk ødelegger Legionen alt liv, ned til siste plante og mineral, i verdenene de erobrer. Legionen er dermed ansvarlig for folkemordet på tusener av raser utover Universet- millioner, hvis ikke milliarder av liv.

Herrer i Den Brennende LegionRediger

  • Sargeras, Den Falne Titan, Ødelegger av Verdener, var øverst kommanderende i Legionen.
  • Archimonde var Felt Kommandør i Den Brennende Legion.
  • Kil'jaeden var leder for Spesial operasjoner og rekruttering til Legionen; han er nå øverst kommanderende.
  • Tichondrius var leder for Dreadlordene og var Sjef Infiltrerings Spesialist.
  • Mannoroth var General for Legionen og leder for Pit Lordene.
  • Mephistroth er antatt erstatter for Tichondrius.
  • Azgalor er den nåværende erstatteren til Mannoroth.
Infernal.jpg

Et dumdristig troll møter en av de mektige Infernal.

Raser Rediger

Større Raser Rediger

Andre raser Rediger

Kunstige Skapninger Rediger

Kommando Struktur Rediger

Notater: Det er uklart hvem som leder Fel Guard, og hvilken posisjon Kazzak hadde i Legionen før de ble beseiret i Azeroth. Mephistroth antas å ha omtrent det samme som Tichondrius.

Tilfeldig wiki