Fandom

Death knight

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

DeathKnight Tauren.jpg

En tauren death knight

Death knights (dødsriddere) er den første og foreløpig eneste helte klassen som vil bli introdusert til World of Warcraft gjennom utvidelsespakken World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Death knights dukket for første gang opp i Warcraft II og Warcraft III, de ble senere med som en prestisje klasse i Warcraft RPG-spillet (Alliance & Horde Compendium og Dark Factions).

TalenterRediger

Death knight talentene er delt opp i 3 talent trær:

  • Blod (Blood): Blod treet forsterker hovedsaklig death knightens nærmekamp potensiale.
  • Frost (Frost): Hovedsaklig tanking talenter og magi som forsterker death knightens forsvar og trussel generering.
  • Uhellig (Unholy): Talenter som forsterker death knightens tjener og sykdommer(diseases).

BakgrunnRediger

Rettferdighetens SkyggerRediger

Fra den offisielle Death Knight siden.[1]

Det første Orgrim Doomhammer gjorde som Hordens høvding var å knuse Skygge Rådets og dets orke trollmenn. Han sparte, med nag, rådets tidligere mester, Gul'dan, i bytte mot trollmannens tjeneste; til gjengjeld lovte Gul'dan å skape en armé av , mektige krigere til å tjenestegjøre for Horden. Etter å ha eksperimentert en stund med sjelene til de nylig drepte rådsmedlemmene, greide Gul'dan å inngyte sjelen til necrolyten Teron Gorefiend i kroppen til en avdød ridder fra Stormwind. Slik ble den første dødsridderen til. Gul'dan transformerte også de andre rådsmedlemmene, og skapte uhellige krigere som spredte kaos og frykt gjennom Azeroth i løpet av den Andre Krigen.

Som etterfølge av Gul'dans desertering og død, flyktet deler av Horden, inkludert dødsridderene gjennom den Mørke Portalen til Draenor. Flesteparten av dødsridderene forsvant etter Draenor sin ødeleggelse, med unntak av Teron Gorefiend, hans rastløse og forbitre form befinner seg i det Sorte Tempel i Outland

Likfyrstens UtvalgteRediger

Flere år etter Draenors ødeleggelse skapte den uhyre mektige Likfyrsten en ny type dødsriddere: Scourgens ondskaplsfulle, rune-brukende krigere. Den første og mektigste av disse var Prins Arthas Menethil, en gang en av Sølv Håndens mektige paladiner, som ofret sjelen sin for å få runesverdet Frostsorg i et desperat forsøk på å redde sitt folk.

Imotsetning til Gul'dans dødsriddere, består de moderne dødsridderne hovedsaklig av paladiner som har mistet sin tro og sverget sine sjeler til Likfyrsten i bytte mot løftet om udødelighet. Dødsridderne som faller i strid vekkes senere til live igjen for å fortsette i mesterens tjeneste.

I årene etter Arthas knuste den Frosne Trone og smeltet sammen med Likfyrsten, har kraften og raseriet til dødsridderne bare vokst. Nå venter disse fordømte korsfarerne ivrig på Likfyrstens kommando til å slippe sitt raseri på Azeroth og for å nok en gang voldta kvinner med slappe pupper.

Siteringsfeil: <ref>-merker finnes, men ingen <references/>-merke funnet

Tilfeldig wiki