Fandom

Darkspear

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Icon-information-48x48.png
Icon-information-48x48.png

Artikkelen "Darkspear" oppfyller ikke Wowwiki Norges krav for godt sideoppsett, og bør derfor revideres.

For mer informasjon, sjekk stilmanualen.

Område:: Sen'jin Village i Durotar, Shadowprey Village i Desolace, Zoram'gar outpost i Ashenvale, Malaka'jin i Stonetalon Mountains, Zabra'jin og Swamprat Post i Zangarmarsh.

Leder: Shadowhunter og Hekse doktor Vol'jin

Opptreden: Jungel Trollene, og den slags er høye og spenstige med en kort, myk pels som gjør dem alt fra blå til lilla farget. Som med alle troll har dem støttenner som varierer størelse, lengde og stil.

Historie: Siden stamme rivalisering begynte og spre seg igjennom det tidligere Gurubashi imperiet, fant Darkspear stammen seg drevet fra sitt eget hjemland i Stranglethorn Vale. Bosetter de seg i det som vi mener er de Oppbrudne øyer, stammen fant seg nå i en konflikt med de lokale murlocene. Deres sjebne var nå garantert helt til den orkiske Warcheifen Thrall og hans nylig befridde orker gikk i skjul på øyene deres. Kontrolert av en Sjøheks (Sea witch), tok en grupe ramponerende murlocs Darkspearenes leder Sen'jin tilfange, sammen med Thrall og noen andre orker og troll. Thrall klarte og befri seg selv og de andre, men var hjelpesløs i å redde troll lederen. Siden Sen'jin var ofret til Sjøheksa, han klarte og realisere visjonen han hvor Thrall ledet Darkspearene fra øya.

Etter og ha returnert til øya, klarte Thrall og hans følesvenner og slå tilbake Sjø heksa og hennes murloc styrker, for deretter og sette seil mot Kalimdor igjen. Under lederskap av Vol'jin, sverget Darkspear troskap til Thralls Horde, og fulgte han til Kalimdor. Nå sett på som fiender av alle troll bortsett fra Revantusk og Zandalari, har Darkspear klart seg helt til disse dager. Uansett, har ikke Darkspear glemt at de en gang ble fordrevet fra hjemmet deres iStranglethorn vale av de andre stammene, og de er fortsatt ivrige på og returnere.

Etter og ha nåd orkenes nye hjemland, Durotar, gjorde trollene krav på et nytt hjemm for dem selv denne gangen på Echo Isles på den østelige kystlinjen av det nye orke kongedøme. Men, når Kul'Tiras og marinen deres kom,under ledelse av Daelin Proudmoore, ble Darkspearene nøtt til og flykte til inlandet. Trollene kjempet nå sammen med horden, og klarte vinne tilbake deres nye hjemland.

Kort etter begynte en hekse doktor ved navn Zalazane og bruke sort magi og ta kontroll og noen av de andre Darkspearene. Siden hans armé av hjerneløse følgesvenner vokste, ga Vol'jin ordre til de frie troll om at de måtte evakuere, Zalazane fikk da full kontroll over Echo Isles. Siden da har Darkspearene bodd på kystlinjen i nærheten, de ga landsbyen navn etter deres gamle leder, Sen'jin. Fra Sen'jin Village har trollene, sammen med sine allierte, sendt styrker får og kjeme mot Zalazane og hans armé.

Troll Tribes
Forest trolls AmaniFiretreeMossflayerHorde-logo.gifRevantuskSmolderthornVilebranchWitherbarkShadowpine
Jungle trolls Atal'aiBloodscalpHorde-logo.gifDarkspearGurubashiHakkariShatterspearSkullsplitter
Ice trolls DrakkariFrostmaneWinterax
Sand trolls Sandfury
Dark trolls Shadowtooth
Miscellaneous Zanzil the OutcastNeutralss.gifZandalar Tribe
Troll Empires AmaniGurubashiDrakkari

InclusionRediger

Sammenslutninger
Aliance.gifAlliancen Darnassus Exodar Gnomeregans eksilregjeringIronforgeStormwind
Silverwing-SentinelleneStormpike-vaktenArathor-ligaen
Horde-logo.gif Horden Sortspyd-trolleneOrgrimmar Silvermoon City Thunder BluffUndercity
Frostwolf ClanDe besmittedeWarsong-rytterne
The Burning Crusade Utgard Aliance.gifHonor HoldHorde-logo.gifThrallmarAliance.gifKurenaiHorde-logo.gifMag'harCenarions EkspedisjonSporeggarKonsortiet

NetherwingOgri'laAshtongue Deathsworn

The Burning Crusade Neutralss.gifFristaden Shattrath Lower CitySha'tari-himmelvaktenThe AldorDe FrensynteSha'tarene
Neutralss.gifDamphandel-kartellet Booty BayEverlookGadgetzanRatchet
Andre Argent DawnBlodseil-pirateneNozdormus ArvingerCenarions SirkelDarkmoon & HurlumheiGelkis' KentaurklanHydraxians VannherrerMagrams KentaurklanRavenholdtShen'dralarSyndikatetThorium-broderskapetTimbermaw HoldAliance.gifWintersaber-trenereZandalar-stammen
The Burning Crusade Andre Tidens VoktereSandens BismeHorde-logo.gifTranquillienThe Violet Eye

Tilfeldig wiki