Fandom

Blackrock Depths

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

The Blackrock Depths
BRD
Blackrock Depths Graphic.jpg
Blackrock Depths innlastningsside
Ligger The Masonary, Blackrock Mountain
Styresett Militært Diktatur
Rase IconSmall DarkIron Male.gifIconSmall DarkIron Female.gif Mørkjerndverg

Mal:RaceIconExt Ildelementer

Siste boss Emperor Dagran Thaurissan
Instance informasjon
Type Gruppe
Anbefalt level 48-60
Maks spillere 5
Nøkkel [Shadowforge Key]

Blackrock Depths er den dypeste delen av Blackrock fjellet og er styrt av Mørkjern dvergene som er ledet av Emperor Dagran Thaurissan. Flere av Ildmesteren Ragnaros sine tjenere har også sine hjem i disse lavafylte dybdene. Blackrock Depths er det største 5-manns instancet i spillet. Gjennomsnittlig tid for å gjøre ferdig hele instancet er 4-6 timer, gitt at spillerne er mye høyere i level enn mobene. Mobene varierer i level mellom 48 og 56 og man må minimun være level 40 som spiller for å komme seg inn i instancet.

HistorieRediger

From Blizzard's Official World Dungeons site:

En gang hovedstaden til Mørkjern dvergene er denne vulkanske labyrinten nå en del av riket til Ragnaros Mesteren av Ild. Ragnaros har oppdaget hvordan man kan gi liv til stein og planlegger bygging av en ustoppelig hær av golemer. Disse skal hjelpe ham med å overta makten i hele Blackrock fjellet. Ragnaros er besatt på å knuse Nefarian og hans dragetjenere og vil gjøre hva som helst for å oppnå dette.

Blackrock Depths er også kjent som Blackrock DeepsLoC 42

Geografi Rediger

Kart og underregionerRediger

Main article: Blackrock Depths regions
BRDmap.jpg

Et kart over Blackrock Depths.

BRDFlowchartMap.jpg

Et flytskjema over Blackrock Depths.

The Black VaultChamber of EnchantmentDark Iron HighwayDetention BlockThe DomicileEast GarrisonThe Grim GuzzlerHall of CraftingHalls of the LawThe Imperial SeatThe Iron HallThe LyceumThe ManufactoryThe Molten BridgeMold FoundryRing of the LawShadowforge CityShrine of ThaurissanSummoners' TombWest Garrison

<div style="clear:left;"

OppgaverRediger

Main article: Blackrock Depths Quests

Beboere i DypetRediger

Mindre viktige NPCer Rediger

Dypet er bebodd av Mørkjern dverger, deres demoniske blodhunder, dvergenes beskyttende golemer og de allierte ildelementene. Det er også ambassadører i byen og fengselsområdet fra Skumringens Hammer.

Dvergene i Dypet består først og fremst av krigere og prester. På utsiden av Shadowforge City er alle dvergene eliter. Inne i byen kan man finne grupper med en eller to elitedverger eller Skumringssekt-eliter omgitt av innbyggere som ikke er eliter. Noen andre humanoide raser dukker opp i byen og i Ring of Law.

De demoniske blodhundene i Dypet er berykta for å kunne lukte seg fram til skjulte roguer og druider. Hundene finnes i egne grupper, men også med humaniode allierte. Ingen av hundene er eliter, men man bør ikke undervurdere flokkens evner til å gjøre stor skade.

Golemene og ildelementene i Dypet passer stort sett inn i det stereotype bildet av rasene deres. Golems er sterke og har godt rustede nærkampkjemper. Noen eksepsjonelle eksemplar har derimot evnen til å bruke ildbaserte trylleformler som gjør skade over et større område (Area-of-Effect). Ildelementene gjør stor skade ved hjelp av ild både i nærkamp og fra avstand.

Anvilrage Militære
Skumringens Hammer (Twilight's Hammer) Sektfolk
Shadowforge Dverger
Golemreparatører
  • Doomforge Dragoon: bruker Shoot, Exploding Shot (gjør ildskade mot målet og til andre rundt målet), Cleave
  • Doomforge Craftsman: bruker Shoot, Rebuild (reparerer 100 helse per sekund i 10 sekunder på golemer), Bomb (AoE ildskade på alle i et valgt område), Throw Wrench (tar 1.5 sekund å kaste og gjør fysisk skade fra avstand)
  • Doomforge Arcanasmith: bruker Arcane Bolt (et trylleformular basert på arcane krefter som gjør direkte skade), Arcane Explosion.
  • Weapon Technician: bruker Frost Shot (bevegelse bli redusert med 30% for den som blir truffet),Multi-Shot, Shoot
Ildelementer
Golemer
Mørkhunder
  • Bloodhound: bruker Rend,Dire Growl (reduserer Styrke (Str) og smidighet (Agi) med 47), Ravenous Claw (normal skade pluss ekstra skade)
  • Bloodhound Mastiff: bruker Rend,Dire Growl (reduserer Styrke (Str) og smidighet (Agi) med 47), Blood Leech (gjør skade på den som blir truffet og gir helse tre ganger skaden tilbake til hunden), Ravenous Claw (normal skade pluss ekstra skade)
Skapninger i Ring of Law

Denne listen er ikke komplett.

De vanlige BosseneRediger

Sjeldne BosserRediger

Disse figurene er akkurat like vanskelige som de vanlige bossene, men finnes ofte ikke hver gang.

Nøytrale NPCerRediger

  • Plugger Spazzring finner man i Den Stygge Dranker. Han har en del interessante ting å selge.

Vennlige NPCerRediger

  • Mistress Nagmara finner man i Den Stygge Dranker. Hun har en oppgave som både Horden og Alliansen kan utføre.
  • Lokhtos Darkbargainer finner man også i Den Stygge Dranker. Han har et antall oppgaver som kan repeteres som level 60 og som bedrer ryktet ditt hos Thoriumbrorskapet. Etter hvert som ryktet ditt blir bedre vil han også fungere som selger av et lite antall høynivå alchemy, blacksmithing, enchanting, leatherworking og tailoring oppskrifter.
  • Kharan Mighthammer er fanget i fengselsområdet. Han er et mellomleddet i Alliansens oppgavekjede som belønner deg for å drepe Keiser Thaurissian.
  • Marshal Windsor er også fanget i fengselsområdet. Han er et mellomledd i opgavekjeden som tilslutt gir tilgang til Onyxias hule.
  • Commander Gor'shak er en tredje fengselsfugl. Han er mellomleddet i Hordenes oppgavekjede som involverer drapet på Keiser Thaurissian.

Andre DetaljerRediger

Mørkjern (Dark Iron)Rediger

Mal:Seealso Blackrock Depths er ett av to steder der man kan stole på at man får ut Mørkjern. Det andre stedet er Molten Core. Etter patch 1.7 har man av og til funnet dark iron malm på noen få steder i Burning Steppes og i Searing Gorge. Man finner også Black Forge og Black Anvil i Blackrock Depths. Black Forge er det eneste stedet der en kan smelte dark iron malm til barrer. Black Anvil er en nødvendighet i de fleste oppskrifter der man bruker dark iron barrer. Løp i BRD er derfor svært viktig i nesten hvilket som helst smed eller ingeniørs arbeid som gjør seg nytte av dette sjeldne metallet.

Smiearbeid (Blacksmithing)Rediger

Rundt omkring i Blackrock Depths ligger det smedoppskrifter som ligner på papirruller som kan klikkes på med tannhjulikonet. Kun høynivå smeder bør klikke på disse oppskriftene. Dersom noen uten smedevner eller med for lave evner klikker på dem vil oppskriftene bli odelagte. Åpning av papirrullen gir deg en av disse Bind på Opp-plukk oppskriftene (dersom du er smed på høyt nok nivå):

Som nevnt kan hvem som helst klikke på smedoppskriftene men uten de riktige evnene vil du ødelegge oppskriftene. I tillegg bør man kaste terning om planene dersom man er flere smeder i gruppa siden de bindes til den som tar dem opp.

Steder man kan finne disse papirrullene:

  • I et rom inne i Produksjonen (Manufactory) ved siden av Golem Lord Argelmach.
  • I Produksjonen på en benk på høyre side.
  • Ved siden av trappene i et rom før de 7 spøkelsene.
  • På et bord i nærheten av General Angerforge.
  • På en hylle på veggen i det nordvestre hjørnet i den øverste etasjen av den Østre Garnisonen (East Garrison).

Ingeniørkunst/EngineeringRediger

Flere ingeniøroppskrifter er kun tilgjengelige i Dybdene.

Loot Rediger

Se Blackrock Depths loot.

Forandringer Rediger

Maksimalt antall spillere var 10 inntil patch 1.10. Etter denne ble antallet redusert til maks 5 spillere.

I patch 2.4.3 gjennomgikk Den Stygge Dranker en mindre oppussing og fikk da plass til flere NPCer og solgte saker.

Eksterne linkerRediger

Mal:Blackrock Depths Subzones Mal:Dungeons

Tilfeldig wiki