Fandom

Blackhand Ødeleggeren

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Warcraft1-black-hand-leader.jpg

Warchief Blackhand Ødeleggeren

Blackhand Ødeleggeren var Warchief over Horden under Første Krig mellom Alliansen og Horden.

Biografi Rediger

Doomhammer Presents the Head of Blackhand.jpg

Doomhammer holder det nylig avkappede hodet til Blackhand

Blackhand var en Raider av Sythegore Arm og en av de mest respekterte kigerne i Horden. Kjent som en hensynsløs diktator som krevde respekt fra sine undersåtter, gjorde hans ego og maktlyst ham enkel å manipulere - og Gul'dan fant ut dette raskt. Gjennom politisk manipulasjon og oppbygning av Blackhand's ego, klarte Gul'dan å overbevise Blackrock høvdingen om at han var en viktig deltaker i Gul'dan's store plan som både offentlig leder for Horden og som medlem av det hemmelige Shadow Council... da han egentlig bare var et verktøy for warlock'en. Blackhand tilbød ivrig alle sine shamaner, som hadde mistet kontakten med åndene under krigen mot draenei, for å bli de første Horde warlock'ene, og ga til og med sine egne barn en magisk behandling som sugde livet ut av dem og gjorde dem eldre og kampklare, for å øke krigerne som Horden kunne bruke mot draenei.

Med populær støtte - uten tvil manipulert av Gul'dan - ble Blackhand valgt som Warchief over den nylig stiftede Horden, holdt på plass med Gul'dan's ønsker gjennom bestikkelser og åpenlys utpressing. Fra det nye fortet Hellfire Citadel, dirigerte Blackhand de siste angrepene mot draenei derfra, inkludert invasjonen av Shattrath. Ledende Horden gjennom Dark Portal etter seieren mot draenei, fikk Blackhand hele krigsinnsatsen mot Kongedømmet av Azeroth i det som senere ble kjent som Første Krig. Selv om Kongedømmet falt etterhvert, ble Blackhand sårbar da Gul'dan falt i koma etter forsøket på å stjele informasjon om Graven til Sargeras fra hodet til Medivh.

Død Rediger

Den som tok denne muligheten da Gul'dan var i koma, var Blackhand's nestkommanderende, Orgrim Doomhammer - som senere skulle bli kalt Dolkeren for dåden han snart skulle gjøre - bestemte seg for å styrte den inkompetendte Warchief'en. Ledende lojale styrker i et bakhold, beseiret Doomhammer Blackhand og fjernet hodet hans fra skuldrene, og tok både tittelen WarchiefHøvding av Blackrock.

Også Kjent Som Rediger

BlackhandPiece.jpg

Warchief Blackhand fra Karazhan sjakk spillet

  • Warchief Blackhand
  • Blackhand Ødeleggeren (en av de fire karakterene i Warcraft som har hattt den tittelen)

Tilfeldig wiki