Fandom

Akama

402sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

For delen av sjelen hans som er bundet til Illidan, se Shade of Akama.

Akama er en level 70 broken draenei (humanoid) lokalisert i Warden's Cage i Shadowmoon Valley. Han leder Ashtongue Deathsworn, en sammenslutning vansirede antatt i i tjeneste for Illidan Stormrage.

BiografiRediger

Akama er en vennlig, men herdet draenei som var en av vokterne til Karabortempelet. Da Horden ankom Templet, påtok Akama seg oppgaven å evakuere de overlevende, og gikk i dekning med restene av draeneiene. Etter ødeleggelsen av Draenor, ble Akama, nå eldre visemann hos hans Vansirede overlevende, tvunget ut i det åpne for å kjempe en desperat kamp mot pit-lorden Magtheridon og hans hær av demoner og felorker.

I nederlagets time fant Akama nye allierte i Kael'thas og Lady Vashj, en blodalv og en naga som kom fra Azeroth for å unnslippe Kael'thas' fangevoktere og komme Illidan i redning. I håp om å få allierte i kampen mot Magtheridon, ødela Kael og Vashj leiren til felorkene som hadde stormet Akamas utpost. Akama sverget tå hjelpe Illidan i kampen mot deres felles fiende, og hjalp dem ødelegge en enda større orkisk leir, ved å avlede dens oppmerksomhet mens Kael og Illidan de lukket de dimensjonale portene som sendte forsterkninger til Magtheridon. Etter dette slaget hadde tiden kommet for å beleire Magtheridons Sorte Festning.

Akama sverget nu troskap til Illidan, tørst etter hevn på orkene og demonene som hadde ødelagt dem og prøvet å utrydde hans rase. Ved hjelp av sine evner, snek Akama og en bande av sine tilhengere seg inn i Det sorte tempel og smadret de magiske generatorene som opprettholdt festningens forsvarsverker og støttet så Illidan, Kael, og Vashj i den siste kampen mot Magtheridon selv.

Da Kil'jaeden ankom og beordret Illidan til å ødelegge Frozen Throne, dro Illidan, Kael, og Vashj; Akama ble igjen i Outland for å vokte deres nye områder.

Tilfeldig wiki